23 december, 2012

GOD JUL.

Tänk va. Imorgon är det då äntligen Julafton. Dagen-före-pirret har börjat infinna sig och både stora och små är framme vid granen och sneglar på etiketterna på paketen. Kläm. Kläm.

"Titta! Pappan har lagt ett där till mamman". "Vad kan det vara?" Visst blir vi alla barn denna dag, inte bara jag?


Som vanligt gick dagarna innan jul i ett rasande tempo och jag försökte bromsa in rejält i fredags. Gick si så där igår, men idag känner vi att julfriden har lagt sig. Bara lite fix med det sista. 

Det doftar vörtbröd i huset (surdegs-maken har varit i farten) och strax ska jag sätta igång med sillen. I kväll väntas mormor och morfar.


Bordet är dukat. Den här helgen är nog den enda på året då duken kommer fram. I år går temat i vitt och guld (fullt med glim) + en massa hyacinter (vita) och ljus.


Jag tittar mest in här för att önska alla ER som följer den här bloggen en riktigt GOD JUL! Det har varit ett fantastiskt år och jag är så glad för att ni är så många som kommer in hit och läser. 

En del av er har jag träffat på riktigt i år. Tänk va - att hitta nya vänner den här vägen! TACK också till alla er som skriver så mycket snälla kommentarer. Det värmer mycket. Jag har själv inte hunnit med det så mycket detta år, men jag är ofta inne hos er och läser.

Ha nu en riktigt fin jul. - STORA JUL KRAMAR från mig till er! 

12 kommentarer:

  1. Vilket underbart vackert inlägg. Det andas jul och frid. Och jag känner hyacinternas doft ända hit. God jul til dig med. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja en av de roliga saker som hände i år var träffarna med flera trevliga bloggare, däribland du :) Önskar dig nu en riktigt god jul, och sen ett nytt finfint år!
    Förresten, de fina stjärnljusstakarna på bilderna, var kommer de ifrån? I like a lot!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Vackert! Önskar dig en riktigt God Jul kram

    SvaraRadera
  4. God jul Annica! Det har varit roligt att träffa dig under året! Hoppas vi syns även under 2013!
    /Kram Karin LG

    SvaraRadera
  5. Så vackert med det vita och guldiga. Och hembakad vört låter fantastiskt. Njut av de kommande dagarna. En riktigt god jul önskar jag dig! Kram Karin

    SvaraRadera
  6. God Jul! Jag är ny läsare sen ett par månader tillbaka (via Pinterest) och ser fram emot mer under 2013!

    SvaraRadera
  7. Vackert, vackert. Är mycket avundsjuk på dig som kan duka klart kvällen innan, själv får jag avvakta frukost för vi har bara ett bord för alla måltider. men duken är struken, likaså tygservetterna, silvret är putsat och nu ska jag bara slänga ihop några sista röror, rätter och pimpa dessertbordet... allt under full kontroll och julfrid i sinnet. Har dessutom mystittat på Ernst hela dagen så jag är julfilosofisk och näst intill religiöst. Prisa Ernst!

    Tack för i år kära du. Big <3

    SvaraRadera
  8. Ja, nu känns det faktiskt som att det är jul äntligen. Vi har haft en mysig dag med massa förberedelser, men helt utan stress. :)
    God Jul till dig! //Petra

    SvaraRadera
  9. Underbart inlägg, Annica! Det är alltid en fröjd för ögat och inspirationen att kika in här. Önskar dig och din familj en riktigt God Jul och ett härligt nytt år! :)

    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  10. undebara kort, man blir så inspirerad. god jul.

    Catzzy

    SvaraRadera
  11. Så fina juliga bilder! Önskar dig en riktigt fin fortsättning på julen!

    SvaraRadera