06 november, 2012

GRIMASER & UGGLOR.

Ge, Ho, Ni och Poo är namnen på fyra antistressbollar med grimaser. Fyra bollar med olika utryck. Allt eftersom man knådar dem så ändrar de grimas. Det kanske är en sådan jag behöver för att coola ner lite? Det sägs att de ska hjälpa. Jag är mest förtjust i den "kittliga" till höger...


Efter en liten dagstrip till London kom jag hem med några nya magasin och genom dem har jag hittat in till lite nya onlinebutiker. 

Designdelicatessen är en, med alla möjliga designatteraljer som t.ex. antistressbollarna!


En annan nyfunnen butik är Present&Correct, en pappers- och kontorsbutik med mängder av fint i vintagestil. Jag är väldigt nära att klicka hem det här stämpelkittet, perfekt att pimpa julklapparna med! 


När vi är inne på papper så fann jag även Kaper som designar och producerar tredimensionella pappersfigurer. Titta t.ex på de här ugglorna, skulle kunna tänka mig den lilla vita till höger!

Grimasknådare, julstämplar och pappersugglor - alla nödvändiga ting som får bli mina måndagstips idag!

10 kommentarer:

  1. Superfina tips! Antistress, himla goa! Skulle ha en nu... ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nä vet du, jag tyckte att gubbarna var lite läskiga. Vet inte om de skulle uppfylla anti-stress hos mig... Men stämplarna och ugglorna ho-ho-ho!

    Welcome back BTW, det var en snabbis minsann.

    SvaraRadera
  3. Nej dra mig baklänges! Den där Present & Correct var ju det finaste man sett på länge. oj oj oj.

    SvaraRadera
  4. Finfina tips - ska genast kollas in, tack ;-)

    SvaraRadera
  5. Ursöta STRESSBOLLAR!! Jag vill ju ha alla fyra men oops det blir lite dyrt ser jag nu ;-)

    SvaraRadera
  6. Ha ha...vilka underbara stressbollar!

    SvaraRadera
  7. Grimasknådarna ser ju helt underbara ut!

    SvaraRadera
  8. Brilliant collection! I must share this with our network of freelance designers - who have no doubt shared your sentiments on many of these more than once!

    SvaraRadera
  9. Bonjour je suis très intéressé par le trio de hiboux... serait-il possible d'avoir un lien afin de reproduire le modèle ?
    Merci d'avance !

    SvaraRadera