09 februari, 2012

VÅRLÄNGTAN.

Den kommer varje år vid den här tiden. Min längtan efter det gröna. Det är nog längtan efter våren som gör det. Under tiden så tjuvstartar jag med lite "grönska" inomhus. - Åh, snälla våren skynda dig nu!




Lite grönt på önskelistan; Muutos fina (1) pendel E27 får gärna lysa upp i ett av våra rum på övervåningen. Lyser upp gör även Josef Franks färgstarka mönster. Den fina brickan (2) Rund Windows står på önskelistan. Behöver vi en bricka till? Jomen visst! (3) Kudden från H&M Home får vår-piffa soffan och de (4) äppelgröna Kastehelmi skålarna från Iittala skulle bli en fin färgklick i köket. Sist ut har vi den smarta (5) ljuslyktan Match, även den från muuto. Gillar ventilen på sidan där tändstickan säkert kan tända värmeljuset. Inga brända fingrar mer. Grön, smart och snygg!

5 kommentarer:

  1. De där skålarna från Iittala är så fina. Och verkligen riktigt lyckad grön äpple-färg. Jag kan såklart inte bestämma om jag vill ha dem eller klarglas...

    SvaraRadera
  2. Ett litet tips: jag var ute på IIttala i Gustavsberg igår och där säljer dom just nu Kastehelmiskålen för 99 kronor. Första sortering är det dessutom. Själv ska jag slå till på både skålarna och assietterna. Alldeles underbart nu till våren. Trevlig torsdag till dig ; )

    SvaraRadera
  3. Åh va ärtigt grönt!

    *¨¨*:♥ Nariga februari-kramar från Kungsbacka ♥:*¨¨*:

    SvaraRadera
  4. WOW va snygga saker och just i grönt, en färg
    jag ALDRIG kan sluta älska!
    Speciellt inte nu, som du skriver,
    så här i väntan på VÅREN...

    SvaraRadera