05 februari, 2012

ETT VINTRIGT JÄRVSÖ.

Nu är vi hemma igen efter några sköna dagar i Järvsö. Termometern stod på allt för många minus imorse så vi begav oss hemåt utan skidåkning. Det blev riktigt kallt på slutet. Men det kalla bjöd också på ett fantastiskt vinterlandskap.

Jag tog med mig kameran ut i backen en dag. Det gällde att vara snabb. Fort ut med händerna ur vantarna. Klick. Klick. För att sedan värma dem igen. Pjäxorna har hållit sig varma och sköna tack vara den här fantastiska produkten. Det var som att fötterna befann sig i Söderhavet medan ansiktet var i Antarktis. Rekommenderas varmt från testpanelen.


Påpälsade barn som inte är så roade av en fotograferande mamma. 
- Men mamma, vi vill ååååka nu!


Skidåkning samt att åka fort, det roar den här herren.
- Glöm inte att sväääänga! ropar den hariga mamman.


Här i backen låg vårt hus. Om ni planerar att resa till Järvsö så kan jag rekommendera Stugbyn. Fina moderna stugor, nära backen.


Hästar och timmerhus. 
Något som min kameralins dras till.


Nu håller jag på att samla kraft till att fortsätta med packningen. Jisses vad saker man man har med sig när man är på skidsemester. Men, det är klart, det blir mycket när man måste klä sig i fyra-fem lager kläder. Minst. - Man vill inte förfrysa säger den hariga mamman...


11 kommentarer:

  1. Hästar och snö är lite magiskt tycker jag.

    Jag letar efter ett par varma vantar som man kan använda när man fotar. Måste ju finnas något smart.

    SvaraRadera
  2. Åh det låter rysligt kallt men också mysigt. Härliga bilder du fångat med din kameralins. :)

    SvaraRadera
  3. Det där man att fysa om händerna vid fotografering känns igen :-)

    Skidsemester, oj så härligt!


    Jag är född i Nynäshamn. Bodde i Ösmo. Flyttade därifrån som fyraåring men har alltid kommit åter då min mormor och morfar och annan släkt fanns kvar.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Så vackert!!! Den där pjäxvärmaren ska jag testa.

    SvaraRadera
  5. Åh vad mysigt det ser ut! Fina bilder och varför vill dom inte vara med på bild, dom där små vilda : ) Likadant hos oss, stugan ser verkligen fin ut, tack för tips,
    Malin

    SvaraRadera
  6. herre gud vilket vinterparadis.
    du tar så fina bilder annixen.

    btw. hittade den här bilden åt dig. du som gillar galgar ;)
    http://5840-sfgirlbybay.voxcdn.com/wp-content/uploads/2012/02/1r.jpg

    kram!
    u.

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara bilder från det frostiga landskapet. Så fint med gammalt trähus och hästar har jag också fotat nyligen.

    Men så otroligt mycket man måste packa, ojojoj.

    Ha en fin vecka// Kram Lissen

    Det blir nog mer sagor :-)

    SvaraRadera
  8. Så vackra bilder. Förstår att det har varit sköna men kalla dagar.

    Anita

    SvaraRadera
  9. Hеllo! Ӏ could hаvе sωогn
    ӏ've been to this website before but after browsing through some of the post I realized it's
    new tο me. Anyhow, I'm definitely glad I found it and I'll bе bookmarkіng anԁ chеcking baсk fгеquеntly!


    Also ѵiѕіt my blog how to increase height

    SvaraRadera
  10. Gοod daу! Ι know this is kindа off topic
    but I wаs wonderіng which blog ρlatfoгm аrе you using fοг this site?
    I'm getting tired of Wordpress because I'vе had problemѕ ωith hackеrѕ and I'm looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

    Check out my blog :: learning How To make solar panels

    SvaraRadera