10 juni, 2011

KALAS I TRÄDGÅRDEN.

Så härligt med värmen! Sitter på altanen och de sena kvällsvindarna är ljumma. Denna helg kalasar vi mer för G. Imorgon kommer släkten och på söndag blir det barnkalas då tolv 7-åringar invaderar trädgården. Surfar runt här efter lite inspiration. Orken säger att vi borde göra det väldigt enkelt, men när jag hittar inspiration för trädgårdskalas hos Martha Stewart då blir jag lite sugen...kanske lite ballongblommor eller fylla poolen med dem för rolig lek? Någon form av coola cupcakes? Och snacks-loppor på bordet är ju ett måste! Vi får se...


Ja, vi får ser vad det blir, kanske en mix. Bakar man inte cupcakes utan köper färdiga muffins och glaserar dem roligt kan det bli en bra genväg. Ballongblommorna borde ju vara enkla? Frågan är om lilleman tycker att de är coola nog ;)

Bilder; marthastewart.com

3 kommentarer:

  1. Det är roligt att få planera och göra fint när det vankas kalas. När mina stora barn var små var jag flitig och ambitiös . Nu försöker jag ta det lite lugnare och ser att det går utmärkt med bara några få enkla kalas fixtrix.

    Med den värmen vi har nu orkar vi bara vara lite lagom , och istället kan vi njuta av den härliga sommarkvällen!


    Härlig fortsatt helg, och lycka till i morgon!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med ett trädgårdskalas! Vi hade kalas för 3-åringen här hemma förra helgen och det va verkligen super!

    Lycka till och hoppas verkligen 7-åringen frå roligt! :-)

    SvaraRadera
  3. Härliga inspirationsbilder! Själv förbereder jag piratkalas för sexåriga dottern idag - Jolly Roger-flaggan hissad, kylväskan omgjord til skattkista och kladdkakan ska få döskalledekoration :-)

    SvaraRadera