27 februari, 2011

EN SÖNDAG MED RESEPLANER.

Nästan hela denna söndag har spenderats inomhus runt vårt köksbord tillsammans med familjen S. Vi har planerat höstresa till varmare trakter och oj vad vi har "googlat" hotell och flygstolar. Om allt går som det ska reser vi till Koh Chang under höstlovet.

 

Dukat köksbord innan det bjöds på söndagslunch. Efter maten invaderades bordet av laptops och resesajter!


Vi bjöd på grön ärtsoppa toppad med pepparots-creme fraîche och räkor, till det nybakat bröd från Gateau (korgen kommer från Bruka). Efter soppan blev det kaffe och hembakt hallon- och blåbärspaj


När pajen var färdiggräddad strösslade jag över färska blåbär och lite florsocker. Paj och kaffe är mums!

Dessa bilder blir mitt bidrag till Söndagsbilden i Fabriken idag.

2 kommentarer:

  1. Vilken söndag - mums! Thailand låter härligt, näst intill ohanterbart för mig. Jag vill verkligen inte ha mer vinter, snö och mörker. Jag vill ha myggbett, sand mellan tårna och sol i ögonen. Ju fortare ju bättre!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åh så underbart! Både att få planera på det sättet och att få sätta sig vid detvackra bordet och njuta god och snygg ;) mat!

    De bokstäverna jag visade i söndags på bloggen är en finfin skatt som min svärfar gjort åt mig för ett bra tag sedan vid det här laget.. ca 50 olika bokstäver har han sågat ut åt mig i mdf. alltså är de homemade och bara mina... ;) Men visst är de fina!? Både omålade och vitmålade som en del blivit!

    KRaM Tina

    SvaraRadera